Måndag

Idag var jag på agenturen för första gången. Fick min nya bok med nya bilder, tog mått och längd. Sen var jag på stan för att köpa en mobiltelefon jag kan ha här. Hamburg är sig likt, synd att det är så kallt och tråkigt väder bara.. Fick tag i en mobil och åkte hem igen.

Vid 1630 hade jag en testfotografering (fotografering jag inte får betalt för) Det var meningen att jag skulle vara klar vid 19.00, men så blev det inte. Alla kläder var mina egna, men en make-up artist fixade hår och smink, hon var supertrevlig! Det var en rätt märklig fotografering. Jag skulle hoppa runt och se konstig ut.. plus att fotografen inte guidade mig alls.

Jag skulle egentligen bara göra två olika bilder, men han ändrade sig hela tiden. ”Bara en till” så det slutade med att jag gjorde fem olika. En annan konstig sak var att han fotade mig i 30-45 min åt gången, utan paus. Det blir rätt jobbigt i längden om man ska hoppa runt och typ dra sig i håret.. Vi var inomhus i en studio och han hade ständigt problem med ljussättningen. Jag vet inte alls hur bilderna blev, men man får hoppas på det bästa.

Så min 3 timmars fotografering slutade ist kl 23.15… Så sent har jag aldrig slutat. Jag var helt sinnessjukt trött. Rian ringde mig vid 23.00 och var helt orolig vart jag hade tagit vägen..

Blev iaf körd hem, vilket var skönt. Öppnade dörren till lägenheten och dök rätt i säng.

Kram! 



Europapassage



Ölfabrik precis bredvid min fotografering. Helt sjukt mycket öl..


Kommentarer
Postat av: © sarastille

Hej! Hoppas du haft en bra onsdag :) anmäl gärna din fina blogg till min DagensBlogg-tävling & ta chansen att bli länkad inför mina 2000-3000 besökare :) alltid kul med lite nya läsare, ellerhur? :) kramis

2011-07-06 @ 17:42:22
URL: http://saramagdalena.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0