Söndag

Då var jag på väg!

Nu sitter jag på båten till Tyskland (klockan är 16:20)

Jag tog tåget till Malmö vid elva.  Var i Malmö vid 11:50. Där träffade jag Niiiiiils J Jobbigt att säga hejdå, han kommer kanske ned till Hamburg och hälsar på ett par dagar, men bara kanske, hoppas!

 

Sen tog jag tåget till Köpenhamn. Då började stressen eftersom tåget stod stilla i 20 min precis utanför Köpenhamn H på grund av att det var sånt extremt regnväder och åskväder igår, så spåren var översvämmade… Jag kom iaf till Köpenhamn H  15 min innan mitt tåg till Hamburg gick. Jag hittade mitt spår och gick dit. Två min innan tåget skulle gå, blev det spårändrig och alla var tvungna att springa till det nya spåret. Centralen var full av folk med stora väskor. Jag hamnade i fel tågsätt, var tvungen att släpa mig själv och mina fyra väskor genom hela tåget (som hade börjat köra). Jag gick fel tre gånger. Tillslut kom jag fram, genomsvettig och stressad. Men ja, jag hann iaf!

Jag har i stort sett inte sovit alls inatt, så är ganska trött. Längtar tills jag är framme, packa upp och käka middag på Vapiano! Mmmm

 

Nu är jag äntligen framme. Efter 10 timmars resande är jag ganska slut. Jag har träffat min rumskompis, Rian. Hon är 21 och från Seattle. Supertrevlig tjej. Nu ska vi till Vapiano och käka lite god mat!

 

Kramar!


Lång resa. Med tåg och båt.


Mitt rum, som jag delar med Rian :)

Köket :)

Vardagsrummet :)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0